سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاری دهنده ترین چیز بر رشد خرد آموزش است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :2
کل بازدید :17605
تعداد کل یاداشته ها : 7
103/1/10
10:59 ص
موسیقی

 

در این‌ باره‌ در میان‌ دانشمندان‌ اسلام چند نظر وجود دارد، که مهمترین آنها دو نظرمی باشد  و هر کدام‌ برای‌ خود دلایلی‌ از قرآن‌ و روایات‌ ذکر کرده‌اند،که بنده به طوراجمال‌ نقل‌ می‌کنم‌. 

   1- در آن‌ زمان‌ هنوز قانون‌ تحریم‌ ازدواج‌ خواهر و برادر از طرف‌ خداوند قرار داده‌ نشده‌ بود و چون‌ راهی‌ برای‌ بقای‌ نسل‌ بشر غیر از این‌ راه‌ نبوده‌، ازدواج‌ آنان‌ با یکدیگر صورت‌ گرفته‌ است‌، ناگفته‌ پیداست‌ که‌ دستگاه‌ قانون‌گذاری‌ از آن‌ خداست‌ ، ان‌ الحکم‌ الالله ؛ هر گونه‌ حکم‌ راجع‌ به‌ خداست. ‌ (1)

دلیل: خداوند در قرآن می فرماید: ‌‌(وبث‌ منهما رجالاً کثیراً و نساءاً) از آن‌ دو (آدم‌ و حوا) مردان‌ و زنان‌ فراوانی‌ در روی‌ زمین‌ متشر ساخت‌.(2)

ظاهر این‌ آیه‌ می‌گوید که‌ نسل‌ بشر فقط‌ به‌ وسیله‌ این‌ دو تن‌ به‌ وجود آمده‌است‌، و اگر غیر از این‌ بود، باید می فرمود: «وبث‌منهما و من‌ غیرهما»؛ یعنی‌، به‌ وسیله‌ این‌ دو و غیر آنان‌ ... .

    2- نظر دیگر آن‌ است‌ که ‌فرزندان‌ آدم‌ با دخترانی‌ ازنژاد و نسل‌ دیگر که‌ در روی‌ زمین‌ بودند ازدواج‌ کردند.زیرا ازدواج‌ با محارم‌ یک‌ عمل‌ قبیح‌ و زشت‌ است‌،بعداً که‌ فرزندان‌ آنها باهم‌ پسر عمو شدند، زناشویی‌ میان‌ خود آنان‌ صورت‌ پذیرفت.‌

دلیل: این‌ نظر، گفته گوی فرشتگان با خداوند متعال است:(هنگامى که پروردگار تو به فرشتگان گفت: من در روى زمین جانشین و حاکمى قرار خواهم داد. فرشتگان گفتند:آیا کسی رادر زمین قرار میدهی که فساد وخونریزی کن؟... ) (3) اینجا سوالی پیش می آید، فرشتگان از کجا می دانستند که انسان فساد و خونریزی می کند؟ جواب این سوال را می توان از روایات داد. قبل‌ از خلقت‌ آدم‌ و حوا در روی‌ زمین انسان‌هایی‌ در روی‌ زمین‌ زندگی‌ می‌کردند که از لحاظ کیفیّت با حضرت آدم و حوا تفاوت داشتند.

منبع:  

  1: سوره‌ یوسف‌ ، آیه‌ 40

 2:سورة‌ نساء ،آیه‌ 1 

3:سوره بقره، آیه30